28/12/15

Resum 2015: Llibres, teatre, pel·lícules i series de televisió

L'impàs entre Nadal i Any nou és el temps de recollir tot el què ha donat el 2015; fer balanços, llistes del fet/vist/sentit i de reptes. 

Com és tradició per la blogosfera propera, faig post amb el meu llistat d'activitats lúdico-culturals que omplen, de bon grat, el temps d'oci.

Aquest any incorporo el teatre que potser és l'activitat cultural amb la que gaudeixo més però que proporcionalment és la que menys realitzo, cal dir per què? 

Gràcies al Club de lectura torno a llegir amn una mica més de constància, tot i que el número de llibres que m'agradaria llegir sempre és molt més petit dels que acaben a la llista. Destacar que Dança amb dracs continua a la tauleta,... fa patxoca allà, eh!

Finalment, puc dir que reprenc i m'estic posant al dia amb pel·lícul·les gràcies a les biblioteques públiques, i és que com es pot veure, les c de cinema, també són força escases, i de fet m'estic tornant molt selectiva.

Així doncs, la meva llista de llistes.

Llibres:
La vida cuando era nuestra, Marian Izaguirre.
El perèntesi més llarg, Tina Vallès.
També això passarà, Milena Busquets.
Canciones de amor a quemarropa, Nickolas Butler.
Es un decir, Jenn Diaz
En lloc segur, Wallace Stegner
Algú com tu, Xavier Bosch.
L'àliga negra, Joan Carreras.
Maic, Tina Vallès.
Primera part, Cèlia Suñol.
Mare i filla
, Jenn Diaz.
Les petites virtuts, Natalia Ginzburg.
La noia del tren, Paula Hawkins.

Teatre:
Santa Nit. Una història de Nadal
El rei Lear
Camargate
Incerta glòria
Incendis
Conillet

Pel·lícules:
Memorias de Africa (t)
El Hobbit. La batalla de los cinco ejércitos (c)
El mayordomo (d)
Alabama Monroe (d)
Vivir es fácil con los ojos cerrados (d)
'71 (c)
Red Army (c)
Tots volem el millor per a ella (d)
La ladrona de libros (d)
El origen del planeta de los simios (d)
Gran Hotel Budapest (d)
50 sombras de grey (c)
Guillaume y los chicos ¡a la mesa! (d)
La vida inesperada (d)
Antes de medianoche (d)
Mud (d)
Sobran las palabras (d)
El sueño de Ellis (d)
Mornning glory (t)
La vida privada de Pippa Lee (d)
Los intocables de Elliot Ness (t)
Los ojos amarillos de los cocodrilos (d)
Inside Out (c)
Boyhood (d)
Viatjar sola (d)
Monuments man (d)
Del revés (c)
Secretos y mentiras (d)
Lars y una chica de verdad (d)
Un lugar donde quedarse (d)
Hazme reír (d)
La mejor oferta (d)
La sal de la tierra (d)
Cuando harry encontró a Sally (d)
Thèrése D. (d)
God help the girl (d)

Series
El ala oeste de la casa blanca. T1 
El ala oeste de la casa blanca. T2 
El ala oeste de la casa blanca. T3 
Girls. T1 
Girls T2 
Downtown Abbey T1
Downtown Abbey T2
Downton Abbey T3
Downton Abbey T4
Mad men T1
Mad men T2
Mad men T3
Juego de tronos T4

ps. Xexu, tenies raó, l'any passat ja la vaig fer. Però era una versió ampliada de la teva de llibres.
Em costa destacar algun. Crec que tot i que ha estat molt prolífic, no en destaco cap.

Falta la música, que sempre havia estat ben present i que en canvi, darrerament, em costa força.

7 comentaris:

Sergi ha dit...

Puc dir que coincideixo amb algun ítem de cada llista, menys la de teatre, que pels mateixos motius que tu, i perquè tampoc no hi penso massa, és la gran damnificada de les meves activitats lúdico-culturals, com dius tu.

He llegit dos llibres de la llista, El parèntesi més llarg i la noia del tren. De pel·lícules no creguis que coincidim en tantes, el Hobbit, Inside Out... per cert, l'has vist en espanyol i en anglès? Surt dos cops a la llista. I de sèries, tinc acabada El ala oeste i GoT al dia. Vaig començar Mad Men fa temps, però no em va interessar, i les altres no les conec. Fins que no les ressenyi en Pons...

McAbeu ha dit...

Aquest 2015 hem coincidit amb un únic ítem, el llibre "L'àliga negra". De cinema i sèries he vist "Jocs de Trons" i les pel·lícules: "Memòries d'Àfrica", "El Hòbbit", "El origen del planeta de los simios" i "Los intocables de Elliot Ness", però no aquest any.

Garbí24 ha dit...

cada any per aquestes dates em pregunto d'on coi traieu el temps per tanta cosa lúdica sense deixar les altres que no esmentaré.....
De totes maneres...molt bona llista i molt bon any

Carme Rosanas ha dit...

No coincidim gaire en res, un libre "algú com tu", cap obra de teatre, tot i que tinc moltes ganes de veure'n alguna de les teves. Tinc moltes ganes de veure "Conillet" . M'encanta la Clara Segura.

sa lluna ha dit...

Coincidim en alguna pel·lícula. El teatre escàs per aquestes contrades encara que m'agradaria que això canviés (com moltes coses més). I en la lectura tampoc coincidim. Però el més important no són les coincidències, sinó que tu hagis gaudit amb tot plegat.

Bones festes i bon any!
Aferradetes :)

Elfreelang ha dit...

la teva llista cultural que inclou cine i series i teatre supera de llarg la meva només de llibres ....confesso que no vaig ni al teatre ni al cine i musica escolto poca ....el temps i els horaris no em done per més se't felicita per les teves activitats culturals rits ....molt variades ...ep coincidim en un llibre el de la Milena Tusquets
abraçades

Anònim ha dit...

No coincidim en cap lectura (culpa teva que llegeixes malament, es clar)

No coincidim amb cap obra de teatre (normal perquè només n'he vist una aquest any)

Pel·lícules que coincidim (per cert, no poses nota?):
El Hobbit. La batalla de los cinco ejércitos (6/10)
El origen del planeta de los simios (6/10)
Gran Hotel Budapest (7/10)
Los intocables de Elliot Ness (8/10)
Boyhood (3/10)

Felicitar-te per veure L'Ala Oest d ela Casa Blanca, sense dubte la millor decisió que has pres en aquest 2015.
Downtown Abbey la tinc pendent de veure
Mad men no em va agradar suficient com per passar de la primera temporada
Juego de tronos, una gran temporada, as usual.

Ja veuràs que quan publiqui les meves llistes del 2015 en superaré en quantitat en tot menys en teatre ;-)