22/4/08

Sant jordi ja ha començat

Ves per on, avui he començat a celebrar Sant Jordi, i ha estat de la manera menys esperada i alhora més bonica de fa molt de temps.

M’han regalat un llibre (bé, de fet eren tres que anaven de pack de regal). Però no és un llibre qualsevol, és un d’aquells llibres especials que guardes a la memòria, que et fa somriure, plorar, emocionar, encara que passin els anys. El zoo d’en Pitus. Crec que és el meu primer llibre, aquell que tinc al prestatge de casa els pares com un tresor de la meva infància.

Però a més a més, he tingut el privilegi que me l’ha de dedicat la Pilarin Bayés, a qui sempre he admirat pels els seus dibuixos i a més és una gran persona que s’estima als infants de manera especial i desprén gran tendresa.

M’han regalat una rosa, un dels infants que acompanyava. Amb el seu posat passota però el seu somriure encantador. Però sobretot m’han regalat els seus somriures. Els cinc infants que han vingut a l’acte d’avui, amb els seus nervis, les seves queixes, però en el fons del seu cor, de ben segur, la satisfacció pel reconeixement d’allò que s’estimen. Orgullosos del premi que han recollit, de representar el seu centre i de la seva acció.

I és que avui s’han lliurat els Premis del Civisme, i ens han donat el 3er premi per accions a favor de la natura per la campanya de l’any passat: l’acció a la natura que vam fer al mes de maig a la Serralada de la Marina. I, encara que l’acte ha estat massa institucional, ple de “paripés” que no calien, ha estat bé. I és que en el fons, l’importància d’ aquest premi no està en l’acte d’avui o en els 700 euros (que, no ens enganyem van ser el motiu per presentar-nos i ens aniran molt bé per comprar un portátil per les coordinadores d’infants), és un petit reconeixement al què fem, als esforços que tots hi posem, i allunya els mals humors o les ganes de deixar-ho còrrer, doncs si per una petita acció com aquesta, de cara enfora, potser realment, les accions tranformadores que veiem en els infants dels centres, potser si que porten a canviar alguna actitud en ells.

I finalment, he regalat un llibre (un dels altres que anaven en el pack). Suposo que més aviat he compartit el regal que ens han fet a tots els presents amb un amic que no ha arribat a l’entrega de premis perquè treballava, però com és Sant Jordi i me l’estimo molt, he regalat un llibre, Ben educats, de Salvador Cardús. I m’ha encantat fer-ho.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Oh! Quin Sant Jordi més especial!

rits ha dit...

De fet, cada dia pot ser especial, oi?

Gràcies!

Anònim ha dit...

Ohhhh ja deia jo em sona molt akest llibre :) espero que la resta del dia hagi estat millor enkara :)