8/3/10

Neva


Neva.
Cauen flocs de neu i tots embadalits davant els finestrals.
El dia s’atura, com si no passés res més.
La música fins i tot és suau, tranquil·la, acompanya el lleuger caure dels flocs cada vegada més grans. Llàstima que quan arriben a terra es desfan.
Ens arriben les primeres fotos, el Penedès i les vinyes nevades, quina màgia.
Quants maldecaps. L’arrabassada tallada, la jonquera, a panadella també i molts pensant com tornar a casa.
Avisats com estem tots i en canvi, igual de sorpresos. I els que gairebé mai veiem la neu, ens il·lusionem com la filla d’una amiga que el dia que va veure la neu per primer cop no podia deixar de somriure.
I cap de nosaltres treballa normalment, i parlis amb qui parlis, tampoc. Com els nens a les escoles, que tampoc poden apartar la vista i fer els deures. Com sóm els de ciutat! ens emocionem per res!

Un dia sense gaire feina. Un dia estrany. Un hivern estrany que no ens acaba de deixar. I els maldecaps d’aquesta neu fora de temps, ja els pensarem més endavant. Ara, sols mirar caure els flocs, que encomanen melangia.

Actualització dilluns primera hora de la tarda: Comença a quallar a l'Eixample i la nevada és espectacular.

Actualització dilluns ja més entrada la tarda: el somriure i melangia de tot el dia comença a transformar-se en indignació i preocupació. Indignació perquè amb el que han arribat a avisar de la nevada, a les 18h ja no funcionen els busos, hi ha gent atrapada que no havia previst res i no hi ha ni un gram de sal escampat per la vorera!
Preocupació pels que estan colgats en cotxes, autocars que no poden tornar,...
Però em quedo amb la imatge en sortir a la feina: dues nenes tirant-se boles de neu a ple Eixample.



Ps. Llàstima que avui no porto la càmera.
Llàstima que a l'Eixample difícilment qualli.
Segur que quan surti del despatx malaeixo la neu, per això l'he escrit ara.
La foto, d'una cunyada d'una companya. Sant Pere Molanta a les 10h.
Les actualitzacions, a l'estil Assumpta

16 comentaris:

JJMiracle ha dit...

Suposo que si visquéssim al Pirineu ja no en faríem cas, però als llocs on és un fenomen poc freqüent no costa gens deixar-nos encantar. L'hivern no ens vol deixar, no :-)

Tu, jo i l'Otis ha dit...

Segur que a aquestes hores a l'Eixample ja ha quallat. A Gràcia ha quallat, tinc 2 dits de neu al balcó!!!

Tu, jo i l'Otis ha dit...

I porto tot el dia embadalida, de l'ordinador a la finestra, de la finestra a l'ordinador...

Anònim ha dit...

A molts llocs de Cataluya molts nens no han pogut anar a escola. Segur quee staran d'allò més contents jugant amb la neu!

Striper ha dit...

Ai a Manresa Tambe,

http://www.youtube.com/watch?v=E7DTMdvR3KY

sànset i utnoa ha dit...

Ho estava escoltant per RAC1 (sembla que cobri per publicitar-los...) i es veu que el merder a Barcelona és bastant terrible. I si ho és a Barcelona, no vull saber com ho serà a la resta del país!

*Sànset*

Carme Rosanas ha dit...

A la Floresta, ara mateix 25-30 centimetres al carrer.

estrip ha dit...

Ja ho deia l'Hereu: volem uns jocs olímpics d'hivern a Barcelona!
Quin poder que té aquest home!

assumpta ha dit...

Quina nevada a Barcelona, oi???
Històrica!
El millor el somriure inicial, i el que tu expliques de les dues nenes llençant-se boles de neu... enmig de l'eixample!
He parlat amb la meva família i també m'ho han dit.
La neu d'entrada, és maca, però dur massa maldecaps on no hi estem acostumats.
Jo he hagut d'aplaçar una multiconfència a la feina i he preferit tornar cap a Tàrrega on un cop més (i van quatre aquest any), ha nevat. A Lleida capital fins que he sortir, no havia caigut ni un floc.
Una imatge preciosa la de les vinyes nevades!!!
Petonets!
;)))

Sergi ha dit...

Et puc assegurar que jo he hagut de treballar com sempre, i no poc precisament. A mitja tarda ja no hi quedava ningú a l'empresa, quatre gats. En canvi, dels meus, tots tres estàvem allà. Finalment ens hem quedat els dos responsables, calia acabar. Hem estat 9 hores treballant a bon ritme. I veient la neu de lluny. Per alguns es permet parar. Per nosaltres no.

Assumpta ha dit...

Ai, xiqueta, molt maca la neu, però, com tu dius, quants problemes!!

El meu germà i la meva cunyada (i la família de la meva cunyada), que viuen al Maresme i treballan a Barcelona, es van trobar que al vespre no podien tornar a casa seva!!
La meva cunyada i la seva germana van haver d'anar a casa la meva mare, qual refugiades... Ara imagina que no arriben a tenir família a Barcelona! Ufff..

M'has fet gràcia amb això de les actualitzacions ;-)

lulamy ha dit...

Si,si, molt maca la neu!! Sobretot si vas en cotxe i ets encara una mica novatilla… Peró des de la finestra de casa, es veu de diferent manera!!

Mireia ha dit...

Els que hem pogut marxar abans de la feina i erem a casa, ens ha agradat això de la neu.

DooMMasteR ha dit...

A Barcelona va ser impressionant! :D
Em va agradar molt veure-ho tot blanc... va ser com un retorn a la infancia :-)

Jordicine ha dit...

N'estic fart, RITS! Un dia que neva i el país s'ensorra. No estem preparats per aquestes nevades tan bèsties. Tinc família i amics a Palamós que tot just acaben de connectar-los la llum. Un desastre. Petons i que arribi l'estiu ja!!!

rits ha dit...

Com ens ha afectat a tots la nevada i de forma ben diferent, eh! Moltes gràcies per les vostres impressions. Ahir al vespre estava molt indignada per les paraules del Saura (no el puc anomenar conseller, em cau la cara de vergonya). Tot ha estat excepcional, veritat, però s'ha d'estar a l'alçada i reconèixer els errors si n'hi hagut, i reconèixer estar desbordat si s'ha estat.
Però em quedo amb la màgia de totes les fotos de la ciutat nevada. Quedaran a la retina força temps.

No us contesto a tots, tinc el vuit8ena enderrarit i un pèl descuidat. I a sobre, mig pendent que el Madrid quedi eliminat!!! acaba de marcar l'Olympique!!!!