23/3/10

151è joc literari



Quan la mare s’arreglava, m’agradava mirar com es maquillava, jugava amb l’ombra d’ulls verda que em feia semblar un lloro i ella em posava una mica del seu pintallavis. I llavors em deia que li portés les Gilda. Corrents, anava a la seva habitació, treia les sabates de talons infinits de la caixa on les desava, em desfeia de les meves merceditas amb plantilla per a peus plans i me les calçava sobrant-me gairebé tota la sabata. I anava fins al lavabo clavant forts cops de taló que els veïns de sota devien maleir de valent.
La mare es posava les Gilda, movia els cabells castanys com ella encara que els portés més curts i em somreia. Era la més guapa.
I quan veia la Gilda per la tele, recordava la mare, lo guapes que eren totes dues, i somreia perquè totes dues es deien com jo, aquell que no m’agradava perquè era estrany i cap nena de l’escola tenia, però que de fet és tot un honor.

ps. Encara que una mica tard, la darrera participació en el 151è joc literari de JM Tibau.

8 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

gràcies per participar de nou.

Elfreelang ha dit...

Un relat molt maco, entranyable!

JJMiracle ha dit...

Unes bones anècdotes d'abans, a joc amb el vídeo!

Assumpta ha dit...

Bravo!! Et felicito!! M'ha agradat moltíssim!

Jo tinc una cosina segona que es diu Rita... el nom m'agrada!! :-)

Carme Rosanas ha dit...

Boniques anècdotes!
I el nom també!

sànset i utnoa ha dit...

Estrany vol dir original, quasi bé únic.

El meu nom (el real...) -igual que el de la Utnoa (el real...)- també és "original". De petit no m'agradava gens perquè ningú més el tenia, i a classe hi havia molts jordis i joans (i algun ase). I jo en volia un d'aquells.

Amb el temps, però, acabes concloent que els teus pares van elegir bé!

*Sànset*

Cris (V/N) ha dit...

Jo sempre m'he mirat la mare quan es maquillava, era un vici, m'has fet venir grats i grans records.... Molt bé i molt maco :) petons reina!

rits ha dit...

Moltes gràcies pels vostres comentaris. No era massa relat, però en veure el vídeo em va venir el record.
M'ha fet gràcia que a més d'un ens passés això de no agradar-nos el nom perquè ningú més el tenia. Quines coses tenim els nens!!

una abraçada per tots!