10/1/18

Cultura 2017


Mishima, una sola manera

La cultura. Un dels béns preuats de tota societat. Ens fa lliures. Ens fa pensar, qüestionar-nos, més oberts.
Cadascú amb els seus gustos, amb les seves preferències, per omplir les seves inquietuds.
Sovint, tan maltractada pels governs. Però no ens enganyem, no és ni gratuït ni sobrer. Ens volen adduïts, alienats, pobres d'esperit.
Per això cal que també l'exercim tant com puguem, buscant les maneres d'accedir-hi malgrat el cost tant elevat que ens minva les possibilitats.
Ja fa un parell d'anys que faig llista. Tot va començar animada per la llista de llibres que fan altres blogaires il·lustres. Però com que la lectura m'acompanya però no apassiona, hi vaig afegir altres disciplines.
Aquí va la meva llista cultural del 2017:

Pel•lícules
Aprenent a conduir (DVD), d’Isabel Coixet.
Billy Elliot (dvd), de Stephen Daldry.
Diós mio, pero que te hemos hecho (dvd), de Philippe de Chauveron.
Dunkerke (cine), de Christpher Nolan.
El hombre de las mil caras (dvd), d’ Alberto Rodríguez.
El porvenir (dvd), de Mia Hansen-Løve.
El quinto poder (dvd), de Bill Condon.
Estiu 1993 (dvd), de Carla Simon.
Kingsman (dvd), de Matthew Vaughn.
La ciudad de las estrellas: la, la, land (cine), de Damien Chazelle.
La dama de oro (tele), de Simon Curtis.
Los piratas del caribe: En mareas misteriosas (tele), de Rob Marshall.
Màgia a la llum de la lluna (t), de Woody Allen.
Nuestra vida en la Borgoña (c), de Cédric Klapisch.
Rogue one (dvd), de Gareth Edwards.
Spotlight (dvd), de Tom McCarthy.
Steve Jobs (dvd), de Danny Boyle.
Sufragistas (DVD), de Sarah Gavron.
Transpotting 2(c), de Danny Boyle.
This is England (dvd), de Shane Meadows.
Thor: el mundo oscuro (dvd), de Alan Taylor.

Llibres:
Em dic Lucy Barton, Elizabeth Strout.
Emma, Jane Austen.
La ciutat i la casa, Natalia Ginburg.
La memòria de l'arbre, Tina Vallès.
La ràbia, Lolita Bosch.
Vincles ferotges, Vivian Gornick.

Teatre:
Bodas de sangre, de Federico García Lorca, dirigida per Oriol Broggi. La Perla 29 a la Biblioteca de Catalunya.
Don Joan, de Molière, dirigida per David Selvas. Teatre Goya.
Invànov, d’Anton Txékhov, dirigida per Àlex Rigola. Teatre Lliure.
Jane Eyre: una autobiografia de Charlotte Brontë, dirigida per Carme Portaceli. Teatre Lliure.
La calavera de Conmemara, de Martin McDonagh, dirigida per Ivan Morales. Teatre Villaroel.
La fortuna de Sílvia, de Josep Maria de Segarra, dirigida per Jordi Prat i Coll. Teatre-auditori de Sant Cugat.
L'ànec salvatge, d’Henrik Ibsen, dirigida per Julio Manrique. Teatre Lliure.

Series:
Dowton Abbey (T5)
El tiempo entre costuras
Scandal (T1)
Scandal (T2)
Scandal (T3)
The good wife (T1)
The good wife (T2)
The good wife (T3)

ps. Pel 2018 vull incloure música, darrerament m'he quedat absoleta, i també les exposicions. En aquest sentit, he enllaçat la cançó de Mishima com a disc que m'ha agradat més del 2017 i també l'exposició de David Bowie, que em va fascina i fer descobrir, massa tard, un artista total.
I el futbol o l'esport, seria part de la vida cultural? Cultura és tot l'oci d'un? crec que no.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Has vist menys pelis que jo, has llegit menys llibres que jo i sobretot has vist moltes menys sèries que jo. Ara bé en teatre em fots una bona pallissa.

Estic content que estiguis mirant The Good Wife!

Sergi ha dit...

Molt bon resum de tota la teva vida cultural, està molt bé! No deixes cap vessant cultural sense atendre, i això m'agrada. Vaig poc al teatre, i penso que hi hauria d'anar més, però no hi ha manera. I d'exposicions poca cosa, com a molt el World Press Photo, quan me'n recordo. Destacaré que tots els llibres que has llegit aquest 2017 han estat escrits per dones, això no és gens habitual, i és molt meritori. Jo intento anar llegint cada cop més autores, però els autors encara són majoria.

Elfreelang ha dit...

un bon any cultural el teu rits jo en matèria musicals , teatral i de cinema estic sota zero no tinc temps i per això em centro en lectures que per a mi més mes fàcil....bon detall com ha vist el Xexu les lectures totes escrites per dones ...
bon any cultural 2018!

Deric ha dit...

Està molt bé aquesta llista!!!

rits ha dit...

M'alegra fer-te content, PONS!

XEXU, en sóc conscient, i és que tots són títols llegits al club. I ja ho cuidem, això de les autores.

ELFi, cadascú es centra en el que li va millor. La cultura ens enriqueix l'ànima i està al nostre servei, per alleugir-nos, també.

Gràcies, DERIC!

Petons a tots!